همه چیز درباره ی بوسه

داستان های عشقی

عشق یعنی باتمام وجود بهش بگی دوست دارم ولی اون بهت بخنده

 اگر چشم‌ها مدخل روح باشه، می‌شه گفت که لب هم راهرو ذهنه. مــا افکار خودمون رو با یه لبخند انتقال می‌ديم، محبت رو در کلمـات و رفتارهامون نشون مي‌ديم و علائق خودمون‌رو با بوسيدن ابراز می‌كنيم. يه بوسه مفهوم عمیقی داره که بیانش خيلي ساده نيست. نـویسنده‌ي کتاب "عشق و رابـطه جنسی" دکتــر جان فری مـعتقده: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده‌  یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می‌باشد." بوسه زمانی ایجاد می‌شه که دو طرف برای اولین بار به هم نزدیک می‌شن، پس کاملاً طبیعیه که دو طرف کمی مضطرب و عصبی بشن.

زمانی‌که احساس می‌کنین دلتون مي‌خواد كسي رو كه دوست دارين ببوسین، این کاررو انجام بدين، لازم نیست حتماً صبر کنین تا بهتر بشناسینش، ببوسیدش و به مرور زمان می‌تونید بهتر بشناسیدش. 
پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاس عقيده داره: "اولین بوسه‌ي عاشقانه برمی‌گرده به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. قبل از اون زمان هیچ مدرک دیگه‌اي دال بر وجود بوسه‌های عاشقانه وجود نداشت. همه این نتایج از روی لو‌ های گلی، نقاشی روی دیواره‌های غارها و یا نوشته‌های روی پوست حیوانات بدست اومده. بیرنت معتقده که تماس نزدیک و فشار بینی ها به همديگه از همون 1500 سال قبل از میلاد مسیح مرسوم بوده. 

اما بوسيدني که به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار بين رومی‌ها مرسوم شد. رومی‌ها موقع سلام کردن همديگه‌رو می‌بوسیدن، انگشترو حلقه‌ای که دست رهبران قومشون بوده‌رو می‌بوسیدن و مجسمه‌های خدایان خودشون‌رو هم می‌بوسیدن و با این کار مطیع بودن و حس احترام خودشون‌رو به طرف مقابل انتقال می‌دادن. رومی‌ها به سرعت متوجه شدن که بوسه در شرایط مختلف می‌تونه معانی متفاوتی رو در بر داشته باشه، به همین دلیل برای انواع بوسه‌ها، اسم‌های مختلفی انتخاب کردن. مثلا" 
اسکیولیم: بوسه از روی دوستی، باسیولیم: بوسه از روی احساس عشق و محبت، و سویولیم: بوسه‌ي عمیق که این روزها به French Kiss مشهور شده است.

اگر بخوایم این بوسيدن‌رو از نظر علمی ریشه یابی کنیم، می‌تونیم بگیم که بوسیدن به طور طبیعی باعث می‌شه تا ذهن آکسی توسین بیشتری ترشح کنه، این هورمون باعث مي‌شه موقع بوسیدن احساس خوبی به ما دست بده و دانشمندان معتقدن که ماهیت وجودی انسان طوريه که در صورت تجربه‌ي یه بوسه منتظر بوسه‌ی بعدی هم هست. زمانی‌که در وضعیت بوسیدن قرار می‌گیريم، غددي كه تودهان و جداره‌ي لب‌ها وجود دارن ماده‌ي شیمیایی‌رو ترشح می‌کنن که همین ماده باعث ایجاد تمایل فرد به ادامه‌ي بوسیدن می‌شه. 

در تحقیقی که در سال 1997 تو دانشگاه پرینستون انجام شد، محققان به این نتیجه رسيدن که مغز انسان سلول‌های عصبی داره که به فرد اين توانائي‌رو مي‌ده تا تو تاریکی هم لب‌های معشوقه‌اش‌رو پیدا کنه. تعجبی نداره که چرا خيلي‌ها از بوسیدن همديگه تو جاهاي تاریک و کم نور لذت بیشتری می‌برن. پزشکان و روانپزشکان آلمانی بعد از كلي تحقيق به این نتیجه رسیدن افرادی که هر روز صبح قبل از بيرون رفتن، همسر خودشون‌رو میبوسن کمتر دچار بیماری می‌شن. درضمن افرادی که معمولا" بعد از بوسیدن خونه‌رو ترک می‌کنن، کمتر احتمال تصادف دارن، 20 تا 30 درصد درآمد بیشتری نسبت به بقيه دارن و به طور متوسط 5 سال بیشتر از هم سن و سال‌های خودشون عمرمی‌کنن. دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که تو این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقده يکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد زیادی از افراد اینه که روز خودشون‌رو با یه نگرش مثبت و دلچسب شروع می‌کنن و چي مي‌تونه مثل یه بوسه تو انسان یه نگرش مثبت ایجاد کنه.

بنابر این اگه می‌خواید خوشحال، سلامت، و موفق، بوده و عمر طولانی داشته باشین، باید کسی رو که دوستش دارید هر روز صبح، پیش از اینکه خونه رو به قصد محل کارتون ترک کنین، ببوسین.



بقيه‌ي مزيت‌ها


از بین بردن استرس 
یه بوسه‌ي عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرسه. مایکل کی‌مکناب، مشاور روانی معتقده: "وقتي لب‌ها در حالت بوسیدن قرار می‌گیرن، تقریباً دهان حالت لبخند زدن روبه خودش می‌گیره، و از اونجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارن، تقریباً غیر ممکنه كه یه نفرهم لبخند بزنه و هم استرس داشته باشه. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس زمان بوسیدن عمیق تر می‌شه، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خودش قرار می‌گیره. این خودش بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدنه. 

کاهش وزن 
چه مدت می‌تونید این کار را انجام بديد؟ برای اینکه فقط نیم کیلو وزن کم کنین باید 3000 کالری بسوزونین، یعنی چیزی در حدود 30000دقیقه یا همون 500 ساعت. یه بوسه‌ي عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن رو افزایش می‌ده و باعث مي‌شه تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزونده بشن. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی داره، اما به طور متوسط می‌شه گفت که هر 10 دقیقه 10 کالری مصرف می‌شه.

  

 

بوسه يعني وصل شيرين دو لب
بوسه يعني خلسه در اعماق شب


بوسه يعني مستي از مشروب عشق 
بوسه يعني آتش و گرماي تب


بوسه يعني لذت از دلدادگي 
لذت از شب, لذت از ديوانگي


بوسه يعني حس طعم خوب عشق 
طعم شيريني به رنگ سادگي


بوسه آغازي براي ما شدن 
لحظه اي با دلبري تنها شدن


بوسه سرفصل كتاب عاشقي 
بوسه رمز وارد دلها شدن


بوسه آتش مي زند بر جسم و جان 
بوسه يعني عشق من, با من بمان

 
شرم در دلدادگي بي معني است 
بوسه بر مي دارد اين شرم از ميان


طعم شيرين عسل از بوسه است

پاسخ هر بوسه اي يك بوسه است


بهترين هديه پس از يك انتظار 
بشنويد از من فقط يك بوسه است


بوسه را تكرار مي بايد نمود 
بوسه يعني عشق و آواز و سرود

 
بوسه يعني وصل جانها از دولب 
بوسه يعني پر زدن, يعني صعود

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,ساعت11:53توسط محسن فضل الهی | |